Ranking najbardziej wzruszających filmów.



Niejednokrotnie wpisywałam w google frazę, która jest tytułem tego posta. Jako, że przeszukałam już chyba wszystkie wyniki, chce dziś sama stworzyć własną listę filmów, które mnie wzruszyły.


Ale po kolei, jaki musi być film, aby na nią trafić? Przede wszystkim musi...




Zmienić moje postrzeganie świata.


Nie jestem zbytnią fanką oglądania filmów dla samego faktu, że to robię. Żeby był on dla mnie naprawdę dobry musi wpłynąć na moje poglądy, zmusić do zastanowienia, a czasami nawet zmienić moje życie o 180 stopni. Musi wstrząsnąć mną na tyle, że przez kolejne kilka godzin nie będę potrafiła dojść do siebie, a w mojej głowie będą kłębiły się miliony myśli.




Film do którego będę powracać latami. 


A zdarza się mi to często. Co ciekawe rzadko oglądam go jeszcze raz od deski do deski, a bardziej poszukuje fragmentu, który wiem, że w danym momencie mi pomoże.

Takie są właśnie te filmy, które zamieszczam poniżej. Dziękujesz za to, że na nie trafiłeś bo odmieniły Twoje postrzeganie świata, jednocześnie ryczysz przy nich jak bóbr.



1. Zielona mila 

 





Czy jest ktoś jeszcze kto o nim nie słyszał? Film, który poruszy, każde serce. Mimo, że premiera filmu w Polsce miała miejsce w 2000 roku, do dziś jest wielkim fenomenem.

Akcja Filmu rozgrywa się w więzieniu Death Row, gdzie  szefem strażników bloku śmierci był Paul Edgecomb. Zajmował się on nadzorem nad mordercami czekającymi na wyrok śmierci. Jednym z nich był John Coffey, czarnoskóry olbrzym skazany za morderstwo na dziewięcioletnich siostrach. Coffey mimo potężnego wyglądu posiada delikatną naturę. Co więcej, panicznie bojący się ciemności olbrzym, posiada cudowny dar. Paul Edgecomb zaczyna się zastanawiać czy Coffey rzeczywiście jest winny śmierci dziewczynek.


Czas trwania: 3 godz. 8 min.


2. Skazani na Shawshank


Pozostajemy w klimacie więziennym i kolejnej adaptacji opowiadania Stephena Kinga.
Andy Dufresne dobrze zarabiający bankier, zostaje oskarżony o zabójstwo swojej żony oraz jej kochanka. Uparcie jednak twierdzi, że jest niewinny, ale przez niezbite dowody zostaje skazany na podwójne dożywocie w więzieniu Shawshank. Rządzi tam naczelnik Norton- fanatyk religijny, a wraz z nim sadystyczni strażnicy. Wspomniany naczelnik wykorzystuje Andy'ego do przeprowadzenia swoich brudnych interesów. Z biegiem czasu życie w Shawshank staje się dla niego prostsze, mimo to mężczyzna nie zamierza się poddać.

Czas trwania: 2 godz. 22 min.




3. Teoria wszystkiego.


Poruszająca opowieść o geniuszu wszech czasów- Stephenie Hawkingu, twórcy teorii czarnych dziur, wybitnego matematyka, pisarza. Niegdyś zdrowy, energiczny mężczyzna, w wieku 21 lat słyszy zwalającą z nóg diagnozę- stwardnienie rozsiane boczne. Lekarze dają mu zaledwie 2 lata życia. Walcząc wraz ze stojącą u boku Jane sięga po naukowy sukces, studiując to czego pozostało mu tak niewiele- czas.

Czas trwania: 2 godz. 3 min.


4. Piękny umysł.

 



Jest historią geniusza matematycznego- Johna Nasha. Główny bohater rozpoczyna podyplomowe studia na Uniwersytecie Princeton. Pod wpływem impulsu podczas obserwacji rozgrywki kolegów w pubie pisze pracę na temat teorii gier, która podważa doktrynę Adama Smitha. Nash zdobywa uznanie i stanowisko wykładowcy. Jednak jego fantastyczne pasmo sukcesów zostaje podkopane w momencie zdiagnozowania u Nasha symptomów schizofrenii. W tym momencie życie Johna zmienia się gwałtownie..

Czas trwania: 2 godz. 15 min.




5. Mój przyjaciel Hachiko.

 

 




Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. Profesor Parker Wilson przyjmuje pod swój dach szczeniaka. Od tej pory psa i człowieka zaczyna łączyć niezwykła więź.Hachiko codziennie o tej samej porze odprowadza właściciela na dworzec i oczekuje na jego powrót. Jednak co się stanie, gdy pewnego dnia jego pan nie wróci?

Czas trwania: 1 godz. 33 min.




6. Marley i ja.





Jenny postanawia żyć według określonego planu, którego pierwszym krokiem jest poślubienie idealnego faceta jakim okazał się John. Kolejne kroki to przeprowadzka w ciepłe miejsce oraz rodzicielstwo. Przy ostatnim John postanawia kupić żonie psa, spełniając tym samym w połowie postanowienie. I tu poznajemy Marley'a- niesfornego labradora, który wniesie w życie pary sporo zamieszania i salwy śmiechu. Jednak każda szczęśliwa historia kiedyś się kończy.

Czas trwania: 2 godz.


7. Wszystko za życie.

 




Christopher kończy studia, ale zamiast poświęcić się karierze zawodowej, wyrusza autostopem w kierunku Alaski. Historia młodego mężczyzny jest wyrazem buntu przeciwko konsumpcyjnemu stylowi życia. Podczas podróży spotyka go wiele przygód, które jeszcze bardziej kształtują jego charakter. Przez całą swoją podróż nie daje znaku życia najbliższym. Chris jest typem samotnika, który czyta bardzo wiele książek i potrafi w odpowiednich momentach rozmowy przytoczyć odpowiednio dobrany fragment.

Czas trwania: 2 godz. 28. min

8. Dla Ciebie wszystko

 

 



Dawson i Amanda byli kiedyś szalenie zakochanymi w sobie nastolatkami. Ich drogi rozeszły się jednak w burzliwych okolicznościach. Kobieta założyła własną rodzinę, Dawson zaś prowadzi samotne życie. Po 20 latach dawni kochankowie spotykają się na pogrzebie wspólnego przyjaciela.
Wraz ze wspomnieniami powraca dawna miłość.

Czas trwania: 1 godz. 57 min.



9. Szkoła uczuć

 

 

Kolejny klasyk wśród dramatów romantycznych.
 Landon jest najpopularniejszym chłopcem w szkole, zawsze otoczony wianuszkiem przyjaciół. W ramach resocjalizacji, po tragedii do której doszło z jego udziałem, zostaje przydzielony do załogi sprzątającej, a w soboty udziela korepetycji młodszym uczniom. Dodatkowo ma wystąpić w sztuce przygotowanej przez kółko teatralne. We wszystkich tych zajęciach uczestniczy również Jamie, córka miejscowego pastora. Dziewczyna zgadza się na pomoc Landonowi w nauce roli do sztuki. Stawia jednak jeden warunek: chłopak musi obiecać, że się nie zakocha.

Czas trwania: 1 godz. 41 min.


Mam świadomość, że nie są to wszystkie wzruszające filmy, a większość z nich jest klasykami. Jednak mam nadzieję, że choć jedna osoba trafiła na taki, którego jeszcze nigdy nie oglądała. 

 

Jakie jeszcze filmy dopisalibyście do tej listy? 



2 komentarze:

  1. Mi brakuje tutaj "Nędzników" w wersji z 2012 roku. Jest to musical, a za każdym razem, gdy słyszę utwory z filmu, łzy same cisną się do oczu. To jeden z najpiękniejszych filmów, jakie widziałam.
    Pozdrawiam,
    Ola z Muzycznej Listy (http://muzyczna-lista.pl/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaje, że nie oglądałam, ale jak najszybciej to nadrobie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Świat książek , Blogger