Wyzwanie miesiąca- książki w języku angielskim




Po książki w języku angielskim sięgałam już nie raz. Zazwyczaj kończyło się tak samo- nie byłam w stanie dobrnąć do ostatniej strony, nie dlatego, że nie rozumiałam, bo ta część szła mi dobrze, jednak w końcu poddawałam się i sięgałam po książkę, której czytanie przychodziło mi z łatwością. Myślę, że kolejnym błędem było sięgnięcie po książki, które już dobrze znałam. W każdym poradniku dotyczącym czytania w języku obcym była informacja, aby sięgnąć po pozycje, które już znamy co ułatwi nam pojmowanie akcji, a co za tym idzie, poszczególnych słówek. Jednak jak mogłam oczekiwać, że przyniesie mi to jakikolwiek sukces, skoro nie jestem w stanie sięgnąć po tę samą książkę w języku polskim po raz drugi. Tak więc tym razem z podwójną siłą wkraczam w świat anglojęzycznych książek.


Czego oczekuje od książek w języku angielskim?

Przede wszystkim chce, oswoić się z językiem na tyle, aby nie bać się go używać. Jak większość osób, które wyszły spod skrzydeł naszej kadry nauczycieli uczących języka angielskiego mam blokadę, która pojawia się, gdy tylko chcę coś powiedzieć. Wiem, że obcując z tym językiem na co dzień oswoję się z nim całkowicie, a blokada zniknie.
Kolejnym aspektem jest poszerzenie zasobu słówek. Nie ukrywajmy, znacznie lepiej zapamiętujemy je, gdy zostaną użyte w konkretnym kontekście, niż gdy uczymy się ich 100 na raz, jak to niejednokrotnie bywa w szkołach. Skutkiem tego jest znajomość słówek, które nie wiemy w jakiej sytuacji wykorzystać.
Czytając książki spotykamy się z codziennymi sytuacjami, w których zostaje użyty owy język.

 Warto również wspomnieć, że nie raz się zdarza, że książka, którą chcemy przeczytać nie została przetłumaczona  na język polski. Warto wtedy nie rezygnować, ale sięgnąć po tę napisaną w oryginalnym języku.

Próbowałam swoją przygodę z książkami takimi jak Harry Potter czy Ania z Zielonego Wzgórza i jak wspomniałam wyżej, ciężko jest mi czytać historię, którą doskonale już znam. Zamierzam więc tym razem sięgnąć po Things Get Better Katie Piper. 

Jeśli razem ze mną chcesz podjąć wyzwanie miesiąca książek anglojęzycznych, serdecznie zapraszam, dołącz do mnie. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Świat książek , Blogger