Schronienie. Harlan Coben.




Dziś kolejna recenzja książki autorstwa Coben'a- jak widzicie całkowicie przepadłam w jego twórczości. Mimo, że według mnie nie jest ona tak dobra jak "Nie mów nikomu", to również zasługuje na uwagę.

Schronienie jest pozycją, która nie przypadła mi do gustu z jednego powodu. Czasami miałam wrażenie, że wyobraźnia zbytnio poniosła autora przez co książka, która miała być realistyczna momentami stawała się fantazją. Były momenty kiedy chciałam przypomnieć autorowi, że główny bohater jest nastolatkiem, a zazwyczaj myślenie nastolatków różni się od myślenia dorosłych. Gdyby nie fakt, że ciągle było mi przypominane, że chodzi on do szkoły, miałabym wrażenie, że czytam o losach dorosłego faceta.
Ale na tym kończą się minusy Schronienia.

Kolejna książka autora trzyma w napięciu do samego końca. Mamy do czynienia z licznymi zwrotami akcji, które nigdy same nie przyszłyby nam do głowy. Znów nie możemy uwierzyć w to jak wiele rozwiązań autor ma w zanadrzu.
Warto również wspomnieć, że mamy również do czynienia z wątkiem holocaustu. Autor wspomina o obozie zagłady w Auschwitz oraz o żydowskiej dziewczynie ukrywającej się przed Niemcami w Amsterdamie Annie Frank.
Myślę, że nadal pociągnę maraton książkowy Coben'a i znów sięgnę po kolejne jego dzieło. Polecacie coś?

Jest takie stare powiedzenie "ten kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat". Tak więc dokonujemy wyborów.

Autor: Harlan Coben
Tytuł: Schronienie
Kontynuacja: Kilka sekund od śmierci
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 367




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Świat książek , Blogger